недеља, 13. мај 2018.

Читалачка значка 2018 - ПРИНЦЕЗИН ДНЕВНИК 2



Име и презиме аутора: МЕГ КЕБОТ

Назив књиге: ПРИНЦЕЗИН ДНЕВНИК 2- ПРИНЦЕЗА ИСПОД РЕФЛЕКТОРА

Година издања: 2004

Издавач: Издавачка кућа „Драганић“


Књига је написана у првом лицу једнине као дневник 14.-огодишње Амелије Минјонет Грималди Тремополис Реналдо, познатије као Њено краљевско височанство принцеза од Ђеновије или само принцеза Мија.

Ово је друга књига Принцезин дневник и почиње од периода када је Мија сазнала да је принцеза. У свом дневнику принцеза Мија детаљно описује свој живот, од битних ствари као што је трудноћа њене маме са професором математике, преко описа другара, до списка за куповину.

Главни ликови у књизи поред Мије су: Хелен Тремополис, по занимању сликарка – Мијина мама, Артур Кристоф Филип Жерар Грималди Реналдо, по занимању принц од Ђеновије – Мијин тата, Мијина бака, Лили Московиц – Мијина најбоља другарица, Мајкл Московиц – Лилин брат и дечко у којег је Мија заљубљена, Кени – Мијин друг са часова биологије који је заљубљен у њу.

Мој омиљени део књиге је Мија у свом дневнику описала у суботу 01. новембра. Тога дана Мија је писала о одласку у биоскоп са Лили, Кенијем, Мајклом и његовим пријатељима. Сви су се обукли у костиме и гледали су филм „Rocky horror“ .  Био ми је симпатичан разговор Мајкла и Мије пре почетка филма, зато што мислим да бих и ја помислила исто што и Мија, да ми се тако обратио дечко који ми се свиђа. Овај део почиње Лилиним питањем упућеном Мији:

„......„ А шта би ти требало да представљаш?“
„Ало“ рекла сам „Ја сам Гленда Добра Вештица“
„Знао сам“ рече Мајкл. „Стварно изгледаш....стварно....“
Није могао да заврши реченицу.
Мора да изгледам ужасно глупо, помислила сам тужна срца..............“

Ушли су у биоскоп и Мија се угурала да седне поред Мајкла, а Кени се угурао поред Мије. Свако је сео поред оног ко му се свиђа. Једино што је Мији било жао је што нема страшних сцена у филму, тако да није могла да се прави да се уплашила, па да је Мајкл загрли.

„........Али, хеј, бар сам седела поред њега. И то читава два сата. У мраку. То није за бацање, зар не? И он се смејао и сваки час ме гледао да види да ли се и ја смејем. И то се рачуна, је л`да? Мислим, то, кад неко стално проверава да ли су вам обома исте ствари смешне? То дефинитивно нешто значи.
Само проблем је био у томе што, а то није могло да остане непримећено, је и Кени је радио идентичну ствар. Оно, смејао се па онда гледао да ли се и ја смејем.
Требало је да знам.....“
После биоскопа отишли су у ресторан. Тамо је Мија сазнала да дечко који јој је слао меилове под именом Џо-К-рокс није Мајкл него Кени

„... Требало је раније да скапирам, наравно.
Није био Мајкл. Мајкл није био Џо-К-рокс.
Мислим да је део менеодувек то знао. Мислим, не личи на Мајкла да се не потпише. Он једноставно није тај тип. Изгледа да сам потпуно запала у стање познатије као „Што је баби мило...“
ПОТПУНО.......“

Кени је питао Мију да изађу једном

„....О боже, како ово мрзим. Стварно мрзим то. Знате оно, кад вас неко пита „хоћеш ли да изађемо некад?“ а не „хоћеш ли да изашемо у следећи уторак?“ Јер, онда могу да смислим зашто нећу да изађем. Увек могу да кажем“А, не, у уторак имам то и то“...“

Мија је пристала

„... Шта сам могла да каем? „Не, Кени? Не, Кени, ја не желим икада с тобом да изађем, пошто сам заљубљена у брата своје најбоње другарице?“
Не може тако...“

Кени је загрлио Мију и Мајкл је то приметио. Као да је тек тада смогао снаге и храбрости, па је рекао Мији:

„Оно што сам малопре покушао да ти кажем. Мија, је да изгледаш.....изгледаш тако....“
„........Изгледаш дивно у тој хаљини“

Ова реченица је била дивна и романтична. Волела бих да је и ја чујем од своје симпатије.

Књигу Принцензин дневник 2 прочитала сам 3-4 пута до сада и сигурна сам да ћу је поново читати. Погледала сам и филм, али ми се књига много више допада јер има занимљивијих детаља.

Нема коментара:

Постави коментар